Роль і місце практичних робіт на уроках математики
у 5-6 класах в системі синергетичного мислення
Мало мати хороший розум,
головне — добре його застосовувати. Декарт
Однією з проблем сучасної методики викладання математики є реалізація зв'язку навчання з життям. Всім відомо, що знати і вміти не одне і те ж. Сам процес навчання, його процедура, спосіб взаємодії вчителя і учня з точки зору синергетики постає не як механічна передача знань від однієї до іншої людини, а створення умов, за яких стають можливими процеси народження знань самим учнем, його активна і продуктивна творчість. Дана ситуація – це ситуація відкритого діалогу, прямого і зворотнього зв’язку, солідарної взаємодопомоги. Завдяки сумісній активності в такому контексті учитель і учень починають функціонувати в одному темпі. Для сучасної інноваційної освіти важливим є навчання, яке пробуджує. Проблема полягає в тому, як управляти, не управляючи, як малим резонансним впливом підштовхнути учня до саморозвитку, тобто до самоосвіти. В результаті синергетично осмисленого процесу освіти глибоко перебудовується особистість того, хто навчається. Навчання протікає як специфічна видозміна вже існуючих способів поведінки в напрямку того завдання, яке потрібно вирішувати. Завдання – це підготовка особистості учня до соціально-економічного життя, котра є складною синергетичною системою.
|