Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Соціальний педагог
Вас вітає
соціальний педагог
Авраменко Каріна Олександрівна
Бериславського опорного закладу
повної загальної середньої освіти
Проблема над якою працюю:
«Лідерство учнів в учнівському самоврядуванні»
Життєве кредо:
«Учень не посудина яку необхідно наповнити, а факел, який потрібно запалити»
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
Що може дати одна людина iншiй, крiм краплi тепла!
I що може бути бiльше за це тепло?
Ремарк
"Людина народжена, щоб бути щасливою"
Дитинство – найважливіший період у становленні особистості. Саме тоді людина потребує найбільшої уваги та захисту. Від ставлення до дітей, розуміння їхніх проблем, інтересів та потреб, стану охорони дитинства залежить доля кожної людини і розвиток суспільства загалом.
Немає, на жаль, шкільних навчальних закладів, де не навчалися б діти з незахищених категорій. Держава надає таким родинам, де виховуються такі діти, грошову та іншу допомогу. Але цим дітям, родинам, які їх виховують, потрібна ще й педагогічна та соціально-психологічна допомога.
Діти соціально незахищених категорій:
Сирота
|
Це дитина, у якої:
- батьки померли;
- мати померла, дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері
|
Позбавлені батьківського піклування
|
Це дитина, яка залишилася без батьківського піклування, тому що:
- батьки були позбавлені батьківських прав;
- дитину відібрали у батьків за рішенням суду;
- батьки визнані судом без вісті відсутніми;
- батьки визнані судом померлими;
- батьки визнані недієздатними;
- батьки знаходяться в місцях позбавлення волі;
- батьки знаходяться під вартою під час слідства;
- батьки знаходяться у розшуку;
- тривала хвороба батьків, яка зашкоджує виконанню батьківських обов’язків;
- батьки невідомі.
|
Дитина-напівсирота
|
Дитина, в якої помер один з батьків
|
Дитина одинокої матері
|
Дитина, яку виховує тільки мати, тому що:
- дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері;
- батько дитини помер (або батько дитини визнаний судом без вісті відсутнім, або батько дитини визнаний судом померлим, або батько дитини визнаний недієздатним, або батько дитини знаходиться у розшуку), до того ж, призначити дитині пенсію через втрату годувальника неможливо, бо він не мав достатнього трудового стажу.
Одинокі матері стоять у обліку в УТСЗН та отримують там на дитину допомогу одинокої матері
|
З багатодітної родини
|
Дитина мешкає в родині, де виховується три та більше дітей (зокрема, які знаходяться під опікою або піклуванням)
|
Дитина, яка постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС
|
Це дитина, у якої: батько або один з батьків мають статус постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС, що підтверджено посвідченням.
|
Дитина з вадами
|
Статус дитини з вадами надає медичний заклад (є посвідчення)
|
З малозабезпеченої
родини
|
Малозабезпечена родина – це родина, яка стоїть на обліку в УТСЗН та отримує там допомогу
|
|
|
Соціальний педагог:
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Для батьків:
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Для учнів:
У яких випадках звертатися до соціального педагога?
- якщо у твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
- якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
- якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
- і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...
Поради батькам!!!
- Не перекладайте відповідальність за виховання дитини на державу, школу чи комп’ютер!
- Формуйте загальну культуру, яка б відповідала загальнолюдським цінностям, стандартам толерантної поведінки. Подавайте власний приклад (батьки і вихователі) толерантної поведінки, оскільки найбільш схильними до проявів насилля є люди, які в дитинстві зазнали жорстокість та інші види дискримінації.
- Створюйте умови для соціалізації дитини в реальному житті, через гуртки, заняття спортом, участі в громадських організаціях, руху волонтерів. Спільна позитивна діяльність, співтворчість найбільш ефективно впливає на соціалізацію.
- Вчіться разом з дитиною користуватися новими медіа. Вини є цінним джерелом інформації. Головне дати зрозуміти, що нові медіа – засіб отримання інформації і професійного росту, розширення можливостей конструктивної реалізації, а не самоціль. Інтернет – не ціль, а метод досягнення певних поставлених, сформульованих цілей та завдань.
- Перш, ніж входити в мережу потрібно сформулювати для себе мету і триматися в рамках завдань. Оскільки дітям важко утримувати увагу, то потрібно допомогти виробити певні навики, певний час разом користуватися НМ, показуючи, що «Я довіряю тобі». Обговорювати не тільки позитивну інформацію, а й негативну, не боятися відвертих розмов, визнавати більші можливості оволодіння НМ молодими людьми, вчитися у них.
- Навчити дитину організовувати дозвілля. Людина часто йде в соціальну мережу, або користується новими медіа тому що нічим зайнятися. Якщо батьки проводять дозвілля лише пасивно переглядаючи ТВ, то важко очікувати від дитини іншого. Гра в ігри, безцільне блукання по мережі часто створює лише ілюзію активного життя.
- Пояснюйте, що надмірне захоплення новими медіа зменшує час на спілкування в реальному житті. Нові медіа вимагають додаткового часу, що зменшує можливості соціальних контактів в реальному житті, впливає на стан здоров’я (відсутність свіжого повітря, зменшення часу на сон, порушення режиму дня).
- Якщо дитина в житті не може знайти друзів, то в соціальній мережі легше може знайти друзів або знайомих по інтересам. Одночасно батьки мають спостерігати чи не зменшується кількість контактів дитини в реальному житті, чи не пропускає школу, чи є обов’язки по дому, інша соціально-активна діяльність в реальному житті.
- Слідкуйте, щоб захоплення новими медіа не пе5ретворилося в залежність, коли людина втрачає владу над собою (т.зв. нехімічні залежності).
- Зацікавте дитину в можливостях творення власних ідей через нові медіа. Показуйте дітям цікаві інтерактивні можливості нових медіа у відповідності до інтересів дитини (а не батьків), щоб дитина була не тільки споживачем медіа продукції, а й її творцем. Навчіть дитину відсіювати інформаційне сміття.
Поради батькам першокласників!
- Для відновлення сил спати дитина повинна не менше 10-11 годин на добу, а її руховий режим має складати 12—14 годин на тиждень;
- Прогулянки на свіжому повітрі — найкращі ліки від перевтоми. Денна норма прогулянки першокласника — 3 години. Перед телеекраном або комп’ютером дитина не повинна проводити більше 15 хвилин;
- Після школи необхідно 2-3 години відпочинку. Найпродуктивніший час для виконання завдань з 15 до 16 години. Дитина повинна обов’язково мати своє робоче місце для уроків. Після 20 хвилинних занять, необхідні 10-15 хвилин перепочинку.
- Під час приготування уроків не варто сидіти над дитиною, давайте їй можливість працювати самостійно;
- Не можна критикувати дитину за неуспішність, порівнюючи її з іншими однолітками;
- Показуйте особистий приклад поведінки, не допускайте розбіжності між слова й діями: “Роби, як я””, а не “Роби, як я кажу ”. Доведено, що дитина сприймає поведінку педагога (батьків) як зразок для наслідування;
- Важливо ставити перед дитиною конкретні вимоги і давати чіткі пояснення, чому в тій або іншій ситуації слід діяти так, а не інакше. Але не ставте перед своєю дитиною завищені вимоги. Не робіть їх суворішим, ніж вимоги вчителя;
- Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини. Говоріть, якомога краще про школу, вчителів та предмети. Вашій дитині досить того, що вона бореться зі своїми власними упередженими думками;
- Пам’ятайте, що кожна людина має право на помилку.
- Коли дитина порушує правила поведінки, запитайте в першу чергу себе, що дитині потрібно, чого їй не вистачає, а що навпаки в надлишку? А якщо ви все ж таки вирішили покарати вашу дитину, дайте собі відповідь на запитання: “Для чого?”. Тобто що ви хочете отримати від цього покарання?
- Більше спілкуйтесь з дитиною, цікавтесь її справами, допомагайте у вирішені складних ситуацій. Пам’ятайте, якщо дитина відчуває вашу любов, увагу, зацікавленість її справами, підтримку, співпереживання, ваше бажання допомагати, вона завжди буде з вами щирою, відвертою, врівноваженою та доброзичливою.
«Важкі діти – ті, в яких немає душевного контакту з дорослими»
(С. Соловейчик)
Права та обов’язки особистості
Права
|
Обов'язки
|
Усі діти мають право на любов і турботу
|
Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас
|
Усі діти рівні у своїх правах
|
Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитися так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини
|
Особлива турбота — дітям-інвалідам
|
Бути толерантним до таких людей. Поважати і допомагати їм
|
Усі діти мають право на повноцінне харчування
|
Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів
|
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля
|
Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно було корисним і не заважало іншим
|
Усі діти мають право на освіту
|
Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватися самотужки; старанно виконувати домашні завдання
|
Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті із законом
|
Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатися не створювати ситуацій, що призводять до порушення закону
|
Діти мають право вільно висловлювати свої погляди
|
Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати власні думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні
|
Усі діти мають право на медичну допомогу
|
Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів
|
Усі діти мають право на вільне спілкування
|
Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету
|
Особлива турбота — дітям без сімей
|
3 повагою ставитися до людей, які дбають про нас
|
Жодну дитину не можна примусово залучати до праці
|
Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Обслуговувати себе самотужки
|
Усі діти мають право на інформацію
|
Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах
|
Жодну дитину не можна ображати або принижувати
|
Не ображати і не принижувати інших
|
Усі діти мають право на життя
|
Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки
|
|
Календар
« Листопад 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|